Presentations -
-
わずかな英単語学習の積み重ねで客観テストの成績は上昇するか
日本心理学会第67回大会 2003
-
英単語の5分間ドリル学習の継続が到達度に与える影響(1)―自己評定データに見られる5週間のドリル学習の効果―
日本心理学会第67回大会 2003
-
マイクロステップ計測法の方法論(1)―種まき法―
日本認知心理学会第1回大会 2003
-
Examining the relation between subjective evaluation and objective performance of word test in long-lasting English words learning.
The 4-th Tsukuba International Conference on Memory 2003
-
Individual differences emerged in the study effect of 6-month learning of second-language words by using tightly controlled learning method.
The 44th Annual Meeting of The Psychonomic Society 2003
-
Introducing the "Sowing Method" for controlling occurrences of a magnitude of events: A framework for Micro-Step Estimation.
The 44th Annual Meeting of The Psychonomic Society 2003
-
Does five-minutes exercise in learning second-language words improve learner's lexical ability?
The 4-th Tsukuba International Conference on Memory 2003
-
Fuzzy-trace theory and memory(Translated presentation for the invited speech of Dr. Charles Brainerd).
The 4-th Tsukuba International Conference on Memory 2003
-
How long does it take to master 1,000 words in a second language perfectly?
The third Tsukuba International Conference on Memory 2002
-
ニューロンレベルで記憶表象をとらえる -スキーマ,プロトタイプ,シンボルは何から作られるのか-
日本心理学会第66回大会 2002
-
大学受験に必要な英単語に関する調査データの解析
日本認知科学会第19回大会 2002
-
客観的絶対評価の実現にむけた学習-テストスケジュールの構築
日本教育工学会第18大会 2002
-
数ヶ月前の接触頻度が好意度評定に与える影響 ―イラスト刺激を用いて―
日本心理学会第68回大会 2002
-
(招待講演)自覚できない学習到達度の測定-マイクロステップ測定法の英語教育への応用-
京都大学教育学研究科教育認知心理学講座講演会 2002
-
Individual differences in time needed for mastering 1,000 words in second language.
the 43h Annual Meeting of The Psychonomic Society 2002
-
「経験の変数化」にむけて -膨大なイベントの生起タイミングを統制し効果を測定するための問題-
日本教育工学会第18大会 2002
-
Examining the long-lasting font size effects in contingent recognition task by using Japanese Kanji words.
2002
-
単純接触効果に与える長期インターバルの影響-絵刺激に対する好意度が10週間前の遭遇回数に対応して変化する-
日本認知科学会第18回大会 2001
-
1000語の英単語をマスターするのに何ヵ月必要か ―6ヵ月までの学習データに基づく予測―
日本教育心理学会第25回総会 2001
-
半年間の英単語学習で単語テストの成績は上昇するか?
日本教育心理学会第25回総会 2001