2024/03/25 更新

写真a

ルシンスキー ジョン エドワード
RUCYNSKI JOHN EDWARD
RUCYNSKI John Edward
所属
教育推進機構 准教授
職名
准教授
プロフィール
My research interests include the role of humor in language education and cross-cultural communication, the integration of language and culture teaching, and content-based instruction. I have co-authored three textbooks for use in English language classes at universities in Japan and edited a book on teaching with and about humor.
外部リンク

学位

  • 修士(インターナショナルトレーニングスクール)(英語教育学修士)MAT(ESLEducation)

研究キーワード

  • global Englishes

  • content-based instruction

  • integration of language and culture teaching

  • humor in language learning and cross-cultural communication

研究分野

  • その他 / その他

学歴

  • School for International Training    

    2000年9月 - 2001年8月

      詳細を見る

  • ニューヨーク州立大学オスウェゴ校    

    - 1994年

      詳細を見る

    国名: 日本国

    researchmap

  • 国際協力大学院(インターナショナルトレーニングスクール)    

      詳細を見る

    国名: 日本国

    researchmap

経歴

  • 岡山大学   Center for Liberal Arts & Language Education   Associate Professor

    2010年4月 - 現在

      詳細を見る

  • 同志社大学   Institute for Language and Culture   助教(有期)

    2008年4月 - 2010年3月

      詳細を見る

  • 関西学院大学   Intensive English Program   Instructor of English as a Foreign Language

    2004年4月 - 2008年3月

      詳細を見る

  • International Pacific College   English Foundation Program   Visiting Professor

    2002年 - 2004年

      詳細を見る

 

論文

  • Humor in the English Language Classroom: Insights from Learners 招待

    John Rucynski

    CUE (College and University Educators) Circular   ( 13 )   2023年12月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語  

    添付ファイル: CUE_Circular_Issue_13.pdf

    researchmap

  • Exploring Humor and Cultural Differences Through Intercultural Humor Misunderstanding Case Studies 査読

    John Rucynski

    Kobe JALT Journal   4 ( 1 )   2023年1月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    添付ファイル: Kobe JALT Journal 4 Exploring Humor_preprint.pdf

    researchmap

  • Humor competency training with Japanese learners of English 査読

    John Rucynski, Caleb Prichard

    Re-envisioning Language Teaching & Learning in Asia (The International Teacher Development Institute)   2023年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Is this thing on? Teacher views of incorporating humor into online language classes 査読

    John Rucynski, Peter Neff

    The Language Teacher   46 ( 6 )   2022年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    添付ファイル: Humor Online Teacing TLT.pdf

    DOI: 10.37546/JALTTLT46.6-2

    researchmap

  • Humor in ELT (Part 3): Online Teaching Techniques

    English

    2022年8月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語  

    添付ファイル: Humor in ELT-Part 3_Rucynski.pdf

    researchmap

  • Encouraging extensive listening through sharing multiple versions of English songs 招待

    John Rucynski

    As We Speak: The Newsletter of the Speech, Pronunciation, and Listening Interest Section (TESOL International Association)   2022年8月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

    researchmap

  • Humor in ELT (Part 2): Classroom Techniques

    John Rucynski

    TESOL Connections   2022年6月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    添付ファイル: Humor in ELT-Part 2_Rucynski.pdf

    researchmap

  • Introduction to A Passion for Japan

    John Rucynski

    A Passion for Japan: A Collection of Personal Narratives   2022年6月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    添付ファイル: A Passion for Japan_Introduction.pdf

    researchmap

  • Come Sail Away: Finding My Passion on the Ship for World Youth

    John Rucynski

    A Passion for Japan: A Collection of Personal Narratives   2022年6月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    添付ファイル: Rucynski-Chapter_Come-Sail-Away (1).pdf

    researchmap

  • Humor in ELT (Part 1): Benefits, Misconceptions, and Risks

    John Rucynski

    TESOL Connections   2022年5月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    添付ファイル: Humor in ELT-Part 1_Rucynski.pdf

    researchmap

  • Are You Serious? Teaching Sarcasm, Jocularity, and Other Verbal Irony 招待 査読

    Caleb Prichard, John Rucynski

    As We Speak: The Newsletter of the Speech, Pronunciation, and Listening Interest Section (TESOL International Association)   2021年12月

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    researchmap

  • All I really need to know about using humor in English language teaching I learned from my students 招待

    John Rucynski

    Teach English as a Foreign Language With a Sense of Humor   2021年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Implementing humor instruction into English language teaching 査読

    John Rucynski, Caleb Prichard

    English Teaching Forum   2021年9月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    添付ファイル: ETF Article.pdf

    researchmap

  • The English classroom as "warai no ba": Instructor views on humor and language learning in Japan 査読

    Peter Neff, John Rucynski

    International Journal of Education Research Open   2 ( 2 )   100070 - 100070   2021年9月

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Elsevier BV  

    添付ファイル: Warai No Ba Article.pdf

    DOI: 10.1016/j.ijedro.2021.100070

    researchmap

  • Sarcasm Is Soooo Easy To Understand: Teaching Verbal Irony In The English Language Classroom 招待 査読

    John Rucynski, Caleb Prichard

    Teach English With a Sense of Humor: Why (and How to) Be a Funnier and More Effective English Teacher and Laugh All the Way to Your Classroom (book)   2021年6月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • L2 learners' ability to recognize ironic online comments and the effect of instruction 査読

    Caleb Prichard, John Rucynski

    System   105   102733 - 102733   2021年1月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Elsevier BV  

    添付ファイル: System Article_L2LearnersAbilitytoRecognizeIronicOnlineCommentsandtheEffectofInstruction.pdf

    DOI: 10.1016/j.system.2022.102733

    researchmap

  • Going beyond the surface with pop culture :Using humorous cartoon series to explore social issues in the foreign language classroom 招待 査読

    John Rucynski

    Pop Culture in Language Education: Theory, Research, Practice   105 - 118   2020年11月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Humor competency training for sarcasm and jocularity 査読

    Prichard, C., Rucynski, J.

    Bridging the Humor Barrier: Humor Competency Training in English Language Teaching   165 - 192   2020年3月

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Training English language learners to recognize English satirical news 査読

    Rucynski, J., Prichard, C.

    Bridging the Humor Barrier: Humor Competency Training in English Language Teaching   243 - 268   2020年3月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • The lost art of postcard writing 査読

    John Rucynski, Jr

    New Ways in Teaching with Creative Writing   118 - 120   2020年2月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Reactions of Japanese students to a World Englishes approach in a university speaking and listening course 査読

    John Rucynski

    Journal of Research and Pedagogy, Volume 5: Global Englishes and Cross Cultural Communication, Otemae University   5   2019年3月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

    researchmap

  • Super glocal education: Exploring and explaining Japanese culture in English classes 査読

    John Rucynski

    Japan in the World, the World in Japan: A Methodological Approach December 2016 Symposium Proceedings   19 - 31   2018年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    researchmap

  • Second language learners’ ability to detect satirical news and the effect of humor competency training 査読

    Caleb Prichard, John Rucynski

    TESOL Journal   2018年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • Japanese perceptions of humor in the English language classroom 査読

    Peter Neff, John Rucynski

    HUMOR-INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMOR RESEARCH   30 ( 3 )   279 - 301   2017年8月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:DE GRUYTER MOUTON  

    Despite humor's promise as an educational tool in language learning contexts, questions of appropriateness, cultural sensitivity, and student expectations cannot be ignored. This is especially the case in a culture such as Japan where the time and place for humor is often dictated by the social norms of "warai no ba" or "laughter places." In order to better understand the role of humor from the Japanese language learner's perspective, the researchers conducted a survey of 918 university students across Japan to elicit their views on such areas as the importance of humor for language learning and proficiency as well as its significance in understanding cultural differences. Quantitative and qualitative analyses of the results indicate that most participants strongly favored inclusion of humor as part of the classroom experience but that cultural differences must be carefully considered by instructors. Furthermore, while variables such as gender and academic discipline did not have a significant effect on the results, the English proficiency of the participants did, with more proficient learners indicating a greater degree of comfort and cultural understanding from use of in-class humor than those with lesser ability.

    DOI: 10.1515/humor-2016-0066

    Web of Science

    researchmap

  • Designing a collaborative class for international students and Japanese students

    Sueshige, M, Prichard, C, Rucynski, J

    Bulletin of Institute for Education and Student Services, Okayama University   83 - 92   2016年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    researchmap

  • Critical thinking and learning commons: Initial observations and possible applications

    Fast, T, Morioka, A, Prichard, C, Rucynski, J

    Bulletin of Higher Education, Okayama University   ( 10 )   93 - 104   2014年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   出版者・発行元:岡山大学グローバル・パートナーズ, 岡山大学教育開発センター, 岡山大学言語教育センター, 岡山大学キャリア開発センター  

    This article reports on the first year activities and findings of the LearningCommons Study Group (ラーニングコモンズ活用分科会), which was formedto oversee the Okayama University Library renovation. Below is a descriptionof our visits to other libraries, class, workshops and presentation observations.Pedagogically analysis was done through the lens of active learning, contentbasedinstruction in language learning (CBI), and other related theories andapproaches. Concluding thoughts on utilizing Okayama University's newlearning commons and promoting critical thinking on campus is provided.

    CiNii Article

    CiNii Books

    researchmap

    その他リンク: http://ousar.lib.okayama-u.ac.jp/53176

  • Tasks for integrating language and culture 査読

    Peter Neff, John Rucynski

    English Teaching Forum   51 ( 2 )   12 - 23   2013年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • Foreign reactions to Japan as a teaching resource 査読

    John Rucynski, Jr

    JALT 2012 Conference Proceedings   393 - 401   2013年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    researchmap

  • Using the Simpsons in EFL classes 査読

    John Rucynski, Jr

    English Teaching Forum   49 ( 1 )   8 - 17   2011年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • Proper prior planning prevents pitiful projects 査読

    John Rucynski, Todd Rucynski

    JALT 2008 Conference Proceedings   698 - 707   2009年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    researchmap

  • Cross-cultural understanding in the EFL classroom 査読

    JALT 2007 Conference Proceedings   808 - 819   2008年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    researchmap

  • A floating experience 査読

    Essential Teacher   2 ( 1 )   28 - 30   2005年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

▼全件表示

書籍等出版物

▼全件表示

講演・口頭発表等

  • Considering the Cultural Context when Incorporating Humor into EFL Classes

    Peter Neff, John Rucynski

    TESOL 2023 International Convention & English Language Expo 

     詳細を見る

    開催年月日: 2023年3月22日 - 2023年3月24日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Teacher Sample Paragraphs for Encouraging Creativity and Building Class Community

    John Rucynski

    TESOL 2023 International Convention & English Language Expo 

     詳細を見る

    開催年月日: 2023年3月22日 - 2023年3月24日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Analyzing and Researching Misconceptions about Japan through Internet Memes 招待

    John Rucynski

    Education without Frontiers for a Sustainable Future  2024年3月23日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • A Framework for Integrating Humor and Task-based Language Teaching

    John Rucynski, Peter Neff

    28th NELTA International Conference  2024年2月17日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Internet Memes to Analyze and Research Misconceptions about Japan

    John Rucynski

    JALT Hokkaido Winter Language Teaching Conference  2024年2月4日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • The 4 C’s of Getting EFL Textbooks Published

    John Rucynski

    Japan Writers Conference 2023  2023年10月14日 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • The why and how of including humor in English language teaching

    John Rucynski, Peter Neff, Caleb Prichard

    International Society for Humor Studies 2023  2023年7月4日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    researchmap

  • Humor competency training for satirical news

    John Rucynski

    International Society for Humor Studies 2023  2023年7月4日 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Navigating the challenges of being an introverted teacher

    John Rucynski

    JALT PanSIG 2023  2023年5月14日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • “Reading the room” in Zoom: Challenges and opportunities using humor in synchronous online language education

    Peter Neff, John Rucynski

    American Association of Applied Linguistics (AAAL) 2023 Conference  2023年3月18日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Sarcastic or Sincere? Developing Ability to Recognize Verbal Irony Online

    Caleb Prichard, John Rucynski

    TESOL 2023 International Convention & English Language Expo  2023年3月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Humour as a Double-edged Sword in English Language Teaching: Insights from Learners

    John Rucynski, Peter Neff

    Australasian Humour Studies Network  2023年2月9日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Japanese University Students’ Views of Humor in English Language Classes

    John Rucynski, Peter Neff

    JALT 2022 Annual Conference  2022年11月13日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Guiding Learners to Detect Ironic Comments on Social Media

    John Rucynski, Caleb Prichard

    JALT 2022 Annual Conference  2022年11月12日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • A Passion for Japan: Editing a Collection of Personal Narratives

    John Rucynski

    Japan Writers Conference 2022  2022年10月15日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • The Effect of Combining Instruction and Feedback with Tasks in Improving Language Learners’ Media Literacy

    John Rucynski, Caleb Prichard

    9th International Conference on Task-based Language Teaching  2022年8月30日 

     詳細を見る

    記述言語:英語  

    researchmap

  • A Framework for Incorporating a Humor-Based Component into Task-Based Language Teaching

    John Rucynski, Peter Neff

    9th International Conference on Task-based Language Teaching  2022年8月29日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • A Passion for Japan 招待

    John Rucynski, Steve McCarty, Carmen Tamas, Kathryn Tanaka

    A Passion for Japan (invited lecture)  2022年7月13日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • Exploring the Benefits and Challenges of Using Humor in Online Teaching

    John Rucynski, Peter Neff

    JALT PanSIG 2022  2022年7月9日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • To Joke or not to Joke: Contrasting Views of Humor in Online English Language Classes

    John Rucynski

    Eighth Annual Conference on Global Higher Education at Lakeland University Japan  2022年6月4日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • A Passion for Japan: The Long Journey to Calling Japan Home

    John Rucynski, Trevor Raichura, Carmen Tamas, Kathryn Tanaka

    Living on the Edge 2022: Finding Home  2022年5月22日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    researchmap

  • Using Satirical News to Deepen Awareness of Contemporary Social Issues

    John Rucynski, Caleb Prichard

    TESOL 2022 Convention & English Language Expo  2022年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Examining Instructor Perceptions of “Classroom” Humor During Online Teaching

    John Rucynski, Peter Neff

    Global Japan and Academia during Covid-19, University of Hyogo  2022年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • “Is this thing on??”:Teacher views on incorporating humor into online language classes

    Peter Neff, John Rucynski

    Australasian Humour Studies Network 2022 Conference  2022年2月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • "Similar yet Different": Teacher Views of Humor in Online Teaching

    John Rucynski, Peter Neff

    JALT 2021  2021年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Humor in Online Teaching: Struggles and Success Stories

    John Rucynski, Peter Neff

    Teacher Journeys 2021 (JALT TD SIG Conference)  2021年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Classroom Humor: The View from Language Instructors

    John Rucynski, Peter Neff

    53rd Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics  2021年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Humor competence in intercultural communication

    John Rucynski, Caleb Prichard

    JALT PanSIG Annual Conference  2021年5月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Humor in Cross-cultural Communication: Bond or Barrier?

    John Rucynski

    Living on the Edge 2021 Conference  2021年4月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • The Role of Humor in Foreign Language Education and Cross-Cultural Communication 招待

    John Rucynski

    Okayama University Virtual Global Circuit Academic Seminars  2021年3月 

     詳細を見る

    会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

    researchmap

  • Considering the Cultural Context when Incorporating Humor into the Language Teaching Curriculum

    John Rucynski, Caleb Prichard

    American Association for Applied Linguistics (AAAL) Annual Conference  2021年3月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Training English Language Learners to Detect English Satirical News

    John Rucynski, Caleb Prichard

    TESOL 2021 Convention & English Language Expo  2021年3月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Training Learners to Recognize Sarcasm in Conversation

    Caleb Prichard, John Rucynski

    TESOL 2021 Convention & English Language Expo  2021年3月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Encouraging Extensive Listening through Sharing Multiple Versions of English Songs

    John Rucynski

    TESOL 2021 Convention & English Language Expo  2021年3月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Energize your English Classes with Humor Competency Training

    John Rucynski

    Nagoya JALT Monthly Meeting  2021年2月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Training Japanese Learners of English to Recognize Verbal Irony in Conversation

    Caleb Prichard, John Rucynski

    Australasian Humour Studies Network 2021 Conference  2021年2月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Cross-cultural Humour Misunderstanding Case Studies in the Foreign Language Classroom

    John Rucynski, Caleb Prichard

    Australasian Humour Studies Network 2021 Conference  2021年2月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Examining the Role of Humor Competence in Intercultural Communication

    John Rucynski, Caleb Prichard

    SIETAR (Society for Intercultural Education, Training, and Research) Japan Annual Conference  2020年11月 

     詳細を見る

    会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    researchmap

  • University Teacher and Student Views of Humor

    John Rucynski

    JALT PanSIG Annual Conference  2020年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Foreign-made Documentaries about Japan as a Basis for Intercultural Discussions

    John Rucynski

    Multicultural Japan: Effective Methodologies for Teaching Language and Culture to Japanese University Students" Symposium  2019年12月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Training English Language Learners to Detect English Satirical News

    Rucynski, J., Neff, P.

    The Applied Linguistics Conference  2019年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Satirical News for Information and Media Literacy

    Prichard, C., Rucynski, J.

    JALT International Convention  2019年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Student Reactions to a World Englishes Approach

    John Rucynski

    JALT International Convention  2019年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Humor in the Language Classroom: Insights from Learners and Educators

    Neff, P., Rucynski, J.

    The Applied Linguistics Conference  2019年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • The Methodological Challenge of Incorporating Humor Competency Training into the English Language Teaching Curriculum: Case Study of English Satirical News

    Rucynski, J., Prichard, C.

    Professionals and Research in Applied Linguistics 2019 Congress  2019年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Student Reactions to a Global English Approach

    John Rucynski

    JALT PanSig  2019年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • The Efficacy of Humor Competency Training in Second and Foreign Language Teaching

    Rucynski, J., Prichard, C.

    American Association of Applied Linguistics 2019  2019年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Incorporating Humor Competence Training into the Language Learning Curriculum

    John Rucynski

    TESOL Convention  2019年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

    researchmap

  • Creating Materials With a Focus on the Students’ Native Culture

    John Rucynski

    TESOL Convention  2019年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Truth or Lie? Icebreakers to Introduce Critical Reading Strategies

    John Rucynski

    TESOL Convention  2019年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • New Ways in Teaching with Humor 招待

    John Rucynski

    TESOL Convention  2019年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • Training Learners of English to Recognize Verbal Irony

    Prichard, C., Rucynski, J.

    American Association of Applied Linguistics 2019  2019年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • The Humor Barrier in Foreign Language Acquisition

    John Rucynski

    Multilingual Awareness and Multilingual Practices  2018年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Reactions of Japanese Students to a World Englishes Approach in a University Speaking and Listening Course

    World Englishes, Bilingualism, and Cross-Cultural Education in Japan  2018年10月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Cultural Considerations of Implementing Humor into the Language Learning Curriculum: Case Study of English Language Courses at Universities in Japan

    John Rucynski

    20th International Congress of Linguists  2018年7月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Documentaries about Japan as a Springboard for Intercultural Discussions

    Japan in the World, the World in Japan: A Methodological Approach  2018年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Integrating Language and Culture Teaching with a Focus on the Students’ Native Culture

    Hiroshima JALT 2017 Conference and Book Fair  2017年12月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Detecting Satirical News: A New Competency for English Language Learners in our Digitalized World

    John Rucynski

    2017 Association for Teacher Education in Europe Annual Conference  2017年10月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Focusing on Japanese Culture in English Classes for Japanese Students

    Japan: Pre-Modern, Modern, and Contemporary Symposium  2017年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Humor to Enhance Language and Culture Instruction 招待

    TESOL International Association Online Webinar  2017年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

    researchmap

  • Detecting Online Satirical News: New Competency in the Digital World

    15th Asia TEFL International Conference  2017年7月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Building Bridges through Collaborative Projects between Japanese and International Students

    The Fourth Annual Conference on Global Higher Education  2017年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • New Ways of Teaching with Humor to Enrich Your Classroom 招待

    John Rucynski

    TESOL 2017 Convention  2017年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • Fake News or Odd News?: Analyzing Japanese English Speakers’ Difficulty in Detecting Satire

    John Rucynski

    American Association of Applied Linguistics (AAAL) 2017  2017年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Super Glocal Education: Exploring and Explaining Japanese Culture in English Classes 招待

    2nd “Japan in the World, the World in Japan: A Methodological Approach” Symposium  2016年12月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • Using Memes to Provide Insight into Language, Culture, and Humor

    New York State TESOL 46th Annual Conference  2016年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Stereotypes in Humor: From Taboo to Teaching Tool

    JALT 42nd Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition  2016年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Transforming Humor in ELT from Ha-Ha to Aha

    John Rucynski

    JALT 42nd Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition  2016年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Satirical News for Increasing Media Literacy

    New York State TESOL 46th Annual Conference  2016年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Designing Japan-Specific Teaching Materials in a Borderless Era

    55th International JACET Convention  2016年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Humor as a Medium for Cultural Education: Views from English Language Learners

    International Society for Humor Studies 2016 Conference  2016年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Real-World English: Creating Listening Materials for Exposing Students to Varieties of English

    中国・四国地区大学教育研究会  2016年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Training English Language Learners to Comprehend and Respond to Humorous Memes

    International Society for Humor Studies 2016 Conference  2016年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Using Humor as a Springboard for Exploring Cultural Boundaries in Language Classes

    4th International Conference on Language, Education, and Diversity  2015年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Factors Influencing EFL Learners' Reaction to Language Tasks

    6th International Conference on Task-Based Language Teaching  2015年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Humor-Based Classroom Tasks for Fostering Students' Real-World Cross-Cultural Competence

    John Rucynski

    6th International Conference on Task-Based Language Teaching  2015年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Global Skills in Language Education from Policy Maker, Teacher, and Student Perspectives

    Bridging Language Acquisition and Language Policy Symposium  2015年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Think Global, Start Local: Focusing on Japanese Culture in English Language Classes

    2015年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Teaching Digital Literacy, Culture, and Humor through Internet Memes

    TESOL 2015 International Convention & English Language Expo  2015年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Borderline Funny: Humor in Language Education

    John Rucynski

    JALT 40th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition  2014年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Stereotypes in Humor as a Springboard for Cross-Cultural Discussions

    44th Annual New York State TESOL Conference  2014年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Targeting English to Students' Interest in Jobs and Work

    JALT 40th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition  2014年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • "American Joke": How Japanese Students Perceive Humor in the Language Classroom

    Hokkaido Language Teaching Conference  2014年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Preparing Students for the Global Job Market with Work-Focused English

    JACET 53rd International Convention  2014年8月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Measuring Various Cultural Limits of Humor in Language Classes

    Australasian Humour Studies Network Conference  2014年2月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Integrating Language and Culture Teaching in EFL Classes

    Second International Symposium on Language and Communication  2013年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

▼全件表示

受賞

  • Okayama University Teaching Award

    2023年9月  

     詳細を見る

  • Okayama University Teaching Award (SDGs Promotion Course)

    2020年9月  

     詳細を見る

  • Okayama University Teaching Award (Active Learning)

    2018年9月  

     詳細を見る

  • Okayama University Teaching Award (Course Evaluations)

    2016年9月  

     詳細を見る

共同研究・競争的資金等の研究

  • Evaluating the effectiveness of humor training on engaging in humor in online communication

    研究課題/領域番号:23K00675  2023年04月 - 2026年03月

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

      詳細を見る

    配分額:4030000円 ( 直接経費:3100000円 、 間接経費:930000円 )

    researchmap

  • The Role of Instruction and International Communication in the Development of Humor Competency in a Foreign Language

    研究課題/領域番号:19K00909  2019年04月 - 2022年03月

    日本学術振興会  科学研究費助成事業 基盤研究(C)  基盤研究(C)

    RUCYNSKI John, Prichard Caleb

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者 

    配分額:3900000円 ( 直接経費:3000000円 、 間接経費:900000円 )

    I will summarize the first year achievements in three categories.
    1. Publishing: The Principal Investigator (PI) and Co-Investigator (Co-I) completed editing a book on the theme of humor competency training in English language teaching. In addition, the PI and Co-I co-authored two chapters in this volume.
    2. Conference Presentations: The PI gave academic presentations at two international and one domestic conference, with the Co-I co-presenting for two of these presentations.
    3 New Research Planning: Progress was made in two areas. First, the PI implemented and taught a course entitled "Humor and Cross-Cultural Communication" to Japanese and international students. Second, the PI and Co-I developed a survey designed to measure perceptions of Japanese students during study abroad.

    researchmap

  • Evaluating the effectiveness of humor training in language education

    2016年04月 - 2019年03月

    Grant-in-Aid for Scientific Research (C) 

    Rucynski John, Prichard Caleb

      詳細を見る

    資金種別:競争的資金

    researchmap

  • 言語学習と異文化理解におけるユーモアの役割

    2013年04月 - 2016年03月

    Grant-in-Aid for Scientific Research (C) 

    Rucynski John, Namba Ayako

      詳細を見る

    資金種別:競争的資金

    researchmap

 

担当授業科目

  • A Passion for Japan: Living, Working, and Thriving in Japan (2023年度) 第4学期  - 月7~8

  • Foreign Perspectives of Japan through Documentaries (2023年度) 第1学期  - 木7~8

  • Humor and Cross-Cultural Communication (2023年度) 第3学期  - 金7~8

  • Presentation skills (2023年度) 後期  - 月3

  • コミュニケーション開発1 (2023年度) 第1学期  - 月3~4

  • コミュニケーション開発1 (2023年度) 第2学期  - 月3~4

  • 上級英語 (2023年度) 第1学期  - 木7~8

  • 上級英語 (2023年度) 第4学期  - 月7~8

  • 上級英語 (2023年度) 第3学期  - 金7~8

  • 上級英語(IGS) (2023年度) 第1学期  - 月7~8

  • 上級英語(IGS) (2023年度) 第3学期  - 月7~8

  • 上級英語(IGS) (2023年度) 第2学期  - 月7~8

  • 上級英語(IRC) (2023年度) 第2学期  - 木7~8

  • 上級英語(IRC) (2023年度) 第4学期  - 木7~8

  • 上級英語(IRC) (2023年度) 第3学期  - 木7~8

  • 英語(スピーキング)-1 (2023年度) 第1学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-2 (2023年度) 第2学期  - 月6

  • 英語(ライティング)-1 (2023年度) 第1学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-1 (2023年度) 第1学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-2 (2023年度) 第2学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-2 (2023年度) 第2学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-1 (2023年度) 第3学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-1 (2023年度) 第3学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-1 (2023年度) 第3学期  - 木4

  • 英語(リスニング)-2 (2023年度) 第4学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-2 (2023年度) 第4学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-2 (2023年度) 第4学期  - 木4

  • 英語(S&L)-1 (2023年度) 第1学期  - 火1~2

  • 英語(S&L)-1 (2023年度) 第3学期  - 金3~4

  • 英語(S&L)-2 (2023年度) 第2学期  - 火1~2

  • 英語(S&L)-2 (2023年度) 第4学期  - 金3~4

  • Foreign Perspectives of Japan through Documentaries (2022年度) 第1学期  - 木7~8

  • Humor and Cross-Cultural Communication (2022年度) 第3学期  - 木7~8

  • Presentation skills (2022年度) 後期  - 月3

  • コミュニケーション開発1 (2022年度) 第1学期  - 月3~4

  • コミュニケーション開発1 (2022年度) 第2学期  - 月3~4

  • 上級英語 (2022年度) 第1学期  - 木7~8

  • 上級英語 (2022年度) 第3学期  - 木7~8

  • 上級英語(AC2) (2022年度) 第4学期  - 木1~2

  • 上級英語(IGS) (2022年度) 第1学期  - 月7~8

  • 上級英語(IGS) (2022年度) 第3学期  - 月7~8

  • 上級英語(IGS) (2022年度) 第2学期  - 月7~8

  • 英語(スピーキング)-1 (2022年度) 第1学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-2 (2022年度) 第2学期  - 月6

  • 英語(ライティング)-1 (2022年度) 第1学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-1 (2022年度) 第1学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-1 (2022年度) 第1学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-2 (2022年度) 第2学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-2 (2022年度) 第2学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-2 (2022年度) 第2学期  - 木5

  • 英語(リスニング)-1 (2022年度) 第3学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-1 (2022年度) 第3学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-1 (2022年度) 第3学期  - 木4

  • 英語(リスニング)-2 (2022年度) 第4学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-2 (2022年度) 第4学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-2 (2022年度) 第4学期  - 木4

  • 英語(総合)-1 (2022年度) 第1学期  - 火5~6

  • 英語(総合)-2 (2022年度) 第2学期  - 火5~6

  • 英語(S&L)-1 (2022年度) 第1学期  - 火1~2

  • 英語(S&L)-1 (2022年度) 第3学期  - 金3~4

  • 英語(S&L)-2 (2022年度) 第2学期  - 火1~2

  • 英語(S&L)-2 (2022年度) 第4学期  - 金3~4

  • American Social Issues through the Lens (2022年度) 後期  - 月2

  • Foreign Perspectives of Japan through Documentaries (2021年度) 第1学期  - 木7~8

  • Materials Evaluation in TESOL (2021年度) 前期  - 火2

  • コミュニケーション開発1 (2021年度) 第1学期  - 月3~4

  • コミュニケーション開発1 (2021年度) 第2学期  - 月3~4

  • 上級英語 (2021年度) 第1学期  - 月7~8

  • 上級英語 (2021年度) 第2学期  - 月7~8

  • 上級英語 (2021年度) 第1学期  - 木7~8

  • 英語(スピーキング)-1 (2021年度) 第1学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-2 (2021年度) 第2学期  - 月6

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第1学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第1学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第1学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第2学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第2学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第2学期  - 木5

  • 英語(S&L)-1 (2021年度) 第1学期  - 火1~2

  • 英語(S&L)-1 (2021年度) 第1学期  - 火5~6

  • 英語(S&L)-2 (2021年度) 第2学期  - 火1~2

  • 英語(S&L)-2 (2021年度) 第2学期  - 火5~6

  • コミュニケーション開発1 (2020年度) 第1学期  - 月3,月4

  • コミュニケーション開発1 (2020年度) 第3学期  - 月7,月8

  • コミュニケーション開発1 (2020年度) 第2学期  - 月3,月4

  • 上級英語 (2020年度) 第1学期  - 月7,月8

  • 上級英語 (2020年度) 第2学期  - 月7,月8

  • 上級英語-1 (2020年度) 第1学期  - 木7

  • 上級英語-2 (2020年度) 第2学期  - 木7

  • 総合英語5(ライティング)-2 (2020年度) 第4学期  - 火5,火6

  • 総合英語5(リーディング)-2 (2020年度) 第4学期  - 火5,火6

  • 英語コミュニケーション6-2 (2020年度) 第4学期  - 火5,火6

  • 英語(スピーキング)-1 (2020年度) 第1学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-1 (2020年度) 第3学期  - 月4

  • 英語(スピーキング)-1 (2020年度) 第3学期  - 月3

  • 英語(スピーキング)-2 (2020年度) 第2学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-2 (2020年度) 第4学期  - 月4

  • 英語(スピーキング)-2 (2020年度) 第4学期  - 月3

  • 英語(ライティング)-1 (2020年度) 第1学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-1 (2020年度) 第3学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-1 (2020年度) 第3学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-1 (2020年度) 第1学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-2 (2020年度) 第2学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-2 (2020年度) 第4学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-2 (2020年度) 第4学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-2 (2020年度) 第2学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-1 (2020年度) 第1学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-1 (2020年度) 第3学期  - 木4

  • 英語(リスニング)-1 (2020年度) 第3学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-2 (2020年度) 第2学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-2 (2020年度) 第4学期  - 木4

  • 英語(リスニング)-2 (2020年度) 第4学期  - 木3

  • 英語(作文・文法)-2 (2020年度) 第2学期  - 金1,金2

  • 英語(作文・文法)-2 (2020年度) 第4学期  - 火5,火6

  • 英語(読解)-2 (2020年度) 第2学期  - 金1,金2

  • 英語(読解)-2 (2020年度) 第4学期  - 火5,火6

  • 英語(R&W)-1 (2020年度) 第1学期  - 金5,金6

  • 英語(R&W)-2 (2020年度) 第2学期  - 金5,金6

  • 英語(S&L)-1 (2020年度) 第1学期  - 火5,火6

  • 英語(S&L)-2 (2020年度) 第2学期  - 火5,火6

  • American Social Issues through the Lens (2020年度) 前期  - 月3

▼全件表示