Updated on 2024/12/24

写真a

 
SUESHIGE Miwa
 
Organization
Institute for Promotion of Education and Campus Life Associate Professor
Position
Associate Professor
External link

Degree

  • 修士(比較社会文化) ( 九州大学 )

  • 博士(教育学) ( 広島大学 )

Research Interests

  • 日本語教育学

  • 第二言語習得

  • Japanese Language Pedagogy

  • Second Language Acquisition

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Japanese language education

Education

  • Hiroshima University   教育学研究科   文化教育開発

    - 2012

      More details

    Country: Japan

    researchmap

  • Hiroshima University    

    - 2012

      More details

  • Kyushu University    

    - 2008

      More details

  • Kyushu University   比較社会文化学府   日本社会文化

    - 2008

      More details

    Country: Japan

    researchmap

Research History

  • - 岡山大学教育推進機構 准教授

    2022

      More details

  • - 岡山大学全学教育・学生支援機構基幹教育センター 准教授

    2016

      More details

  • - 岡山大学言語教育センター 准教授

    2015

      More details

  • - Associate Professor,Foreign Language Education Center,Okayama University

    2015

      More details

Committee Memberships

  • 第二言語習得研究会   ジャーナル委員会 副委員長  

    2024.1   

      More details

  • 第二言語習得研究会   ジャーナル委員  

    2020.4 - 2023.3   

      More details

    Committee type:Other

    researchmap

  • 日本語教育学会   支部活動運営協力員  

    2018.4 - 2020.3   

      More details

    Committee type:Other

    researchmap

  • 日本語教育学会   審査・運営協力員  

    2017.1   

      More details

    Committee type:Other

    researchmap

  • 第二言語習得研究会   査読委員  

    2015.4 - 2020.3   

      More details

    Committee type:Other

    researchmap

 

Books

  • 日本語教員 SkiP テキスト2 言語と教育

    坂本正, 鹿島央, 中川良雄, 末繁美和, 和田貴子, 尾沼玄也, 坂本勝信, 内山百合子, 宮本真有, 豊田早苗, 江藤由美子, 藤田裕一郎, 磯野英治, 横澤友乃, 仲渡理恵子, 松浦奈美, 溝部エリ子, 岡田彩, 池田恭子( Role: Contributor ,  Chapter21 日本語教育プログラムの理解と実践)

    株式会社リンクアカデミー  2024.7 

     More details

  • 現場に役立つ日本語教育研究3 わかりやすく書ける作文シラバス

    山内博之, 石黒圭, 庵功雄, 張志剛, 宮部真由美, 永谷直子, 岩崎拓也, 金井勇人, 劉洋, 俵山雄司, 黄明侠, 末繁美和, 宮澤太聡, 新城直樹( Role: Joint author ,  第10章 流れがスムーズになる視点の選び方)

    くろしお出版  2017.12  ( ISBN:9784874247525

     More details

    Total pages:v, 271p   Language:Japanese

    CiNii Books

    researchmap

  • 中国人日本語学習者における視点表現の習得研究ー視座と注視点に着目してー

    広島大学大学院博士学位論文  2012 

     More details

  • 日本語多義語学習辞典 形容詞・副詞編

    今井新悟, 麻生迪子, 天崎治, 尾崎裕子, 久木元恵, 黒田史彦, 武村美和( Role: Contributor)

    アルク  2011.12  ( ISBN:9784757420489

     More details

    Total pages:307p  

    CiNii Books

    researchmap

MISC

▼display all

Presentations

  • オンラインによるボランティア日本語教室における参加者間のインターアクションの分析 ―地域型日本語教育の実現に向けて―

    末繁美和

    2024年度第3回日本語教育学会 支部集会(中国支部)  2024.10.26 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

    researchmap

  • タンデム学習を通したベトナム人日本語学習者の視点表現の発達 ―日本語母語話者とのやり取りが学習者の語りに及ぼす影響に着目してー

    末繁美和, Dang Thai, Quynh Chi

    日本語/日本語教育研究会 第16回大会  2024.9.28 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

    researchmap

  • 学習者のレベルに合わせたタスクの難易度調整 Invited

    末繁美和

    集まれ! 日本語教育の仲間たち!  2024.8.24 

     More details

    Language:Japanese  

    researchmap

  • タスクベースの言語指導の枠組みを用いたEタンデムの実践 -マイクロ評価における反応ベースの分析を通して-

    末繁美和

    第34回第二言語習得研究会(JASLA))全国大会  2023.12.10 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

    researchmap

  • 自律的な学習を促進するための支援ー日本人学生および留学生間のタンデムの実践ー Invited

    末繁美和

    集まれ! 日本語教育の仲間たち!  2023.8.19 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Public lecture, seminar, tutorial, course, or other speech  

    researchmap

  • Eタンデムが日本語教育副専攻の学生の日本語教授に及ぼす影響 ―外国語相互作用分析システムによる授業分析を通して―

    末繁美和

    2023年度日本語教育学会春季大会  2023.5.28 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

    researchmap

  • 全学日本語コースにおけるチームティーチングの意義と課題

    内丸裕佳子, 守谷智美, 末繁美和, 長野真澄

    岡山大学桃太郎FD・SDバーチャルフォーラム  2021.9.10 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

    researchmap

  • Development of Japanese Learning Materials for Language Exchange: Aiming at Learning Materials to Bridge Beginner and Intermediate Levels

    2020.2.29 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

    researchmap

  • 変わった振る舞いをする語の記述方法について

    末繁美和

    「基本動詞ハンドブック」全体会議  2017.3.13 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (invited, special)  

    researchmap

  • 視点表現の使用にトピックが与える影響 ―日本語母語話者のナラティヴの分析を通して―

    末繁美和

    2016年度第8回日本語教育学会中国地区研究集会  2016.12.10 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

    researchmap

  • 韓国と日本の大学間でのオンライン授業の実践-JFL環境とJSL環境の日本語学習者の学習交流-

    韓国日語教育学会2015年度第27回国際学術大会  2015 

     More details

  • 日本語母語話者と日本語学習者間の言語交換による会話能力育成の試みー対面およびSkypeでの学習交流—

    2015年第2回日本語教育学会研究集会(中部地区)  2015 

     More details

  • 日本語学習者と日本語母語指導者間の言語交換用デジタル教材の開発

    2015 PC Conference  2015 

     More details

  • 大学内での生活会話習得を目指した日本語デジタル教材の開発

    PCカンファレンス  2015 

     More details

  • 買い物における日本語学習者の聴解困難点

    国立国語研究所共同研究 「コミュニケーションのための言語と教育の研究」 研究発表会  2015 

     More details

  • 日本語母語話者の談話における視点の統一−視点に関わるルールの構築に向けて−

    第10回国際日本語教育・日本研究シンポジウム  2014 

     More details

  • 複文における視点の統一が文理解に及ぼす影響について

    第3回データに基づいた日本語教育のための語彙・文法研究会  2012 

     More details

  • 中国人日本語学習者の日中両言語における談話展開−視点の固定と移動に着目して−

    第23回中国語話者のための日本語教育研究会  2012 

     More details

  • 視点統一の有無が複文理解に与える影響−統一の種類に着目して−

    2012年日本語教育国際研究大会  2012 

     More details

  • 中国人日本語学習者の視点表現の使用実態−日中両言語におけるナラティヴの比較を通して−

    2011年度日本語教育学会秋季大会  2011 

     More details

  • 中国人日本語学習者の談話における視点表現の使用実態−中国語との比較を通して−

    広島大学日本語教育講座第1回言語・文化・教育研究会  2011 

     More details

▼display all

Research Projects

  • 「話題から始まる日本語教育」を支援する情報サイトの構築と話題別会話コーパスの拡充

    Grant number:23K21940  2024.04 - 2027.03

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(B)

    中俣 尚己, 太田 陽子, 渡部 倫子, 森 篤嗣, 橋本 直幸, 麻 子軒, 小西 円, 末繁 美和, 清水 由貴子, 建石 始, 小口 悠紀子, 加藤 恵梨, 奥野 由紀子

      More details

    Grant amount:\11700000 ( Direct expense: \9000000 、 Indirect expense:\2700000 )

    researchmap

  • 「話題から始まる日本語教育」を支援する情報サイトの構築と話題別会話コーパスの拡充

    Grant number:22H00668  2022.04 - 2027.03

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(B)

    中俣 尚己, 太田 陽子, 渡部 倫子, 森 篤嗣, 橋本 直幸, 麻 子軒, 小西 円, 末繁 美和, 清水 由貴子, 澤田 浩子, 建石 始, 小口 悠紀子, 加藤 恵梨, 奥野 由紀子

      More details

    Grant amount:\17030000 ( Direct expense: \13100000 、 Indirect expense:\3930000 )

    本プロジェクトのゴールは『日本語話題別会話コーパス:J-TOCC』から得られる語と話題の関係についての情報をより効率よく提供するための情報サイト作りである。本年度はそれに向けて、まず『日本語話題別会話コーパスJ-TOCC語彙表』を作成し、2022年8月に一般公開した。
    本年度は情報サイトに乗せるべき情報の整理を行った。そのために、他の研究者と協働し、難易度情報や例文などの情報を情報サイトで利用する協力をとりつけることができた。また、話題別特徴語の指標として従来使われている対数尤度比(LLR)に加えて、何%の話者がその環境でその語を使用したかという話者使用率(UR)を併用するというアイディアを提案した。
    もう一つの柱である話題別コーパスの拡張についても議論を行い、予備調査も行った。その結果、SDGsから16話題を選び、240名120ペアというJ-TOCC第一期と同規模のコーパスを2023-2025年度で構築することが決定した。また、話者に関する情報として話題精通度に加え、語彙数推定テストの結果も収集することを決定した。
    J-TOCCの周知・宣伝にも力を入れ、各種研究会・講演でJ-TOCCの紹介を行った。そのおかげで、2022年度も安定して新規利用の申し込みがあった。また、2022年10月にはJ-TOCCのデータを用いた話題別単語帳の第2弾を出版した。さらに、話題別コーパスからどのように話題別単語帳を作っているかという裏事情を記した研究ノートを紀要に発表した。
    さらに、2022年度は1つの話題の会話に質的にコーディングをほどこすことで、例えば「食べること」という話題の中で、具体的にはどのような内容が話されているのかという分析を行った。これは雑談のCan-Do化ならびに難易度判定につながる可能性を持った研究である。2023年度以降も同様の研究を継続する。

    researchmap

  • タンデム学習を取り入れた日本語教員養成プログラムの開発

    Grant number:20K13077  2020.04 - 2024.03

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  若手研究

    末繁 美和

      More details

    Grant amount:\2600000 ( Direct expense: \2000000 、 Indirect expense:\600000 )

    本研究の目的は、実践力を身につけた日本語教育人材育成を目標とした日本語学習者とのタンデム学習を取り入れた教員養成プログラムを構築することである。 具体的には、(1) 日本語教育人材に求められる資質・技能の習得モデルの構築、(2)(1)の資質・技能習得のためのタンデム学習のデザイン構築、(3)タンデム学習の実践・効果測定・デザインの再構築、を行う。
    2021年度については、実態把握のために実施した2020年度のオンラインでの日本語教育実習の実践に関して、論文にまとめ発表した。2020年度の教育実習における実習生の振り返りレポートの分析を通して、次の5つの点に関する気づき・学びが観察された。気づき・学びが観察されたのは、(1)授業・教材作りに関する技術、(2)状況・相手に応じたやり取りの技術、(3)学習者の視点・背景の理解、(4)言語教育者としての態度、(5)精神面のセルフコントロールの5つのカテゴリーであり、「日本語教師【養成】に求められる資質・能力」(文化庁文化審議会国語分科会,2020)で示されている資質・能力とも重なる部分があった。一方で、同様のカテゴリーにおいて、課題ならびに問題点が観察されたため、それらを踏まえ、再度、授業見学、模擬授業、教壇実習、振り返り等を含むオンラインの教育実習を組み立て直し、実態把握およびモデル構築のための実践を行った。実践において収集した教壇実習のビデオの文字起こし・リフレクション・アンケート調査のデータ分析を行い、タンデム学習で重点的に養成する資質・技能について検討を行った。

    researchmap

  • Development of Japanese Learning Materials for Language Exchange to Promote Acquisition of Perspective Expressions

    Grant number:15K16780  2015.04 - 2020.03

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

    Sueshige Miwa

      More details

    Grant amount:\3640000 ( Direct expense: \2800000 、 Indirect expense:\840000 )

    The purpose of this study is to develop Japanese learning materials to acquire Japanese perspective expressions through online language exchange between Japanese learners and native Japanese speakers. The results of this study include 1) development of a topic syllabus to acquire perspective expressions, 2) development and online availability of Japanese learning materials for language exchange, and 3) verification of the efficacy of learning materials used for language exchange between Japanese learners and native Japanese speakers.

    researchmap

  • Development and Analysis on Composition Corpus by Native Languages with an Emphasis on Cohesiveness among Texts

    Grant number:25370577  2013.04 - 2016.03

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

    KANAI Hayato, TAWARAYAMA Yuji, ISHIGURO Kei, SUESHIGE Miwa, IORI Isao, ARASHIRO Naoki

      More details

    Grant amount:\4290000 ( Direct expense: \3300000 、 Indirect expense:\990000 )

    (1) The development of a Japanese composition corpus of native languages (Japanese, Chinese and Korean) and its publication on the WEB such that the corpus consists of 180 compositions; each composition is about 2000 characters in length. The compositions are divided evenly into one of three genres: explanation, opinion, or history.
    (2) Using the corpus, we analyzed each composition from the point of view of Japanese linguistics and Japanese education, mainly looking for cohesiveness among the texts. From that analysis, we published a plurality of related papers. In February 2017, a collection of newly written papers by members involved in this study along with some others will be published book form, entitled, Genba ni yakudatsu Nihongo kyoiku kenkyu series, Volume 3, Wakariyasuku kakeru sakubun syllabus (tentative title), (Kurosio Publishers).

    researchmap

 

Class subject in charge

  • Media Literacy 2-1 (2024academic year) Third semester  - 木5~6

  • Media Literacy 2-1 (2024academic year) Third semester  - 木5~6

  • Media Literacy 2-2 (2024academic year) Fourth semester  - 木5~6

  • Media Literacy 2-2 (2024academic year) Fourth semester  - 木5~6

  • Applied Japanese (Reading A1) (2024academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading A1) (2024academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading A2) (2024academic year) Second semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading A2) (2024academic year) Second semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading B1) (2024academic year) Third semester  - 火3~4

  • Applied Japanese (Reading B1) (2024academic year) Third semester  - 火3~4

  • Applied Japanese (Reading B2) (2024academic year) Fourth semester  - 火3~4

  • Applied Japanese (Reading B2) (2024academic year) Fourth semester  - 火3~4

  • Japanese (Reading A1) (2024academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Japanese (Reading A2) (2024academic year) Second semester  - 月3~4

  • Japanese (Reading B1) (2024academic year) Third semester  - 火3~4

  • Japanese (Reading B2) (2024academic year) Fourth semester  - 火3~4

  • Methods for Teaching Japanese as a Foreign Language (2024academic year) 1st semester  - 火3~4

  • Practical Training for Japanese Language Teaching (2024academic year) Third semester  - 水3~4

  • Practical Training for Japanese Language Teaching (2024academic year) Fourth semester  - 水3~4

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2024academic year) Third semester  - 水3~4

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2024academic year) Fourth semester  - 水3~4

  • Japanese 1-1 (2024academic year) 1st semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-1 (2024academic year) Third semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-1 (2024academic year) Third semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-1 (2024academic year) 1st semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2024academic year) Second semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2024academic year) Fourth semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2024academic year) Fourth semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2024academic year) Second semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Second Language Acquisition (2024academic year) Second semester  - 火3~4

  • Media Literacy 2-1 (2023academic year) Third semester  - 木5~6

  • Media Literacy 2-1 (2023academic year) Third semester  - 木5~6

  • Media Literacy 2-2 (2023academic year) Fourth semester  - 木5~6

  • Media Literacy 2-2 (2023academic year) Fourth semester  - 木5~6

  • Applied Japanese (Reading A1) (2023academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading A1) (2023academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading A2) (2023academic year) Second semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading A2) (2023academic year) Second semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading B1) (2023academic year) Third semester  - 火1~2

  • Applied Japanese (Reading B1) (2023academic year) Third semester  - 火1~2

  • Applied Japanese (Reading B2) (2023academic year) Fourth semester  - 火1~2

  • Applied Japanese (Reading B2) (2023academic year) Fourth semester  - 火1~2

  • Japanese (Reading A1) (2023academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Japanese (Reading A2) (2023academic year) Second semester  - 月3~4

  • Japanese (Reading B1) (2023academic year) Third semester  - 火1~2

  • Japanese (Reading B2) (2023academic year) Fourth semester  - 火1~2

  • Practical Training for Japanese Language Teaching (2023academic year) Third semester  - 水1~2

  • Practical Training for Japanese Language Teaching (2023academic year) Fourth semester  - 水1~2

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2023academic year) Third semester  - 水1~2

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2023academic year) Fourth semester  - 水1~2

  • Japanese 1-1 (2023academic year) 1st semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-1 (2023academic year) 1st semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-1 (2023academic year) Third semester  - 月3~4,火3~4,水3~4,金3~4

  • Japanese 1-1 (2023academic year) Third semester  - 月3~4,火3~4,水3~4,金3~4

  • Japanese 1-2 (2023academic year) Second semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2023academic year) Second semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2023academic year) Fourth semester  - 月3~4,火3~4,水3~4,金3~4

  • Japanese 1-2 (2023academic year) Fourth semester  - 月3~4,火3~4,水3~4,金3~4

  • Second Language Acquisition: Theory and Practice (2023academic year) Prophase  - 水2

  • Media Literacy 2-1 (2022academic year) Third semester  - 木5~6

  • Media Literacy 2-2 (2022academic year) Fourth semester  - 木5~6

  • Applied Japanese (Reading A1) (2022academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading A2) (2022academic year) Second semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading B1) (2022academic year) Third semester  - 火3~4

  • Applied Japanese (Reading B2) (2022academic year) Fourth semester  - 火3~4

  • Japanese (Reading A1) (2022academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Japanese (Reading A2) (2022academic year) Second semester  - 月3~4

  • Japanese (Reading B1) (2022academic year) Third semester  - 火3~4

  • Japanese (Reading B2) (2022academic year) Fourth semester  - 火3~4

  • Methods for Teaching Japanese as a Foreign Language (2022academic year) 1st semester  - 火3~4

  • Practical Training for Japanese Language Teaching (2022academic year) Third semester  - 水3~4

  • Practical Training for Japanese Language Teaching (2022academic year) Fourth semester  - 水3~4

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2022academic year) Third semester  - 水3~4

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2022academic year) Fourth semester  - 水3~4

  • Japanese 1-1 (2022academic year) 1st semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,金1~2

  • Japanese 1-1 (2022academic year) Third semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2022academic year) Second semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,金1~2

  • Japanese 1-2 (2022academic year) Fourth semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese A-1 (2022academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Japanese A-1 (2022academic year) Third semester  - 火3~4

  • Japanese A-2 (2022academic year) Second semester  - 月3~4

  • Japanese A-2 (2022academic year) Fourth semester  - 火3~4

  • Second Language Acquisition (2022academic year) Second semester  - 火3~4

  • Media Literacy 1 (2021academic year) Third semester  - 木5~6

  • Media Literacy 2 (2021academic year) Fourth semester  - 木5~6

  • Applied Japanese (Reading A1) (2021academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading A2) (2021academic year) Second semester  - 月3~4

  • Applied Japanese (Reading B1) (2021academic year) Third semester  - 火5~6

  • Applied Japanese (Reading B2) (2021academic year) Fourth semester  - 火5~6

  • Japanese (Reading A1) (2021academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Japanese (Reading A2) (2021academic year) Second semester  - 月3~4

  • Japanese (Reading B1) (2021academic year) Third semester  - 火5~6

  • Japanese (Reading B2) (2021academic year) Fourth semester  - 火5~6

  • Practical Training for Japanese Language Teaching (2021academic year) Third semester  - 水3~4

  • Practical Training for Japanese Language Teaching (2021academic year) Fourth semester  - 水3~4

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2021academic year) Third semester  - 水3~4

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2021academic year) Fourth semester  - 水3~4

  • Japanese 1-1 (2021academic year) 1st semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-1 (2021academic year) Third semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2021academic year) Second semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese 1-2 (2021academic year) Fourth semester  - 月1~2,火1~2,水1~2,木1~2

  • Japanese A-1 (2021academic year) 1st semester  - 月3~4

  • Japanese A-1 (2021academic year) Third semester  - 火5~6

  • Japanese A-2 (2021academic year) Second semester  - 月3~4

  • Japanese A-2 (2021academic year) Fourth semester  - 火5~6

  • Second Language Acquisition: Theory and Practice (2021academic year) Prophase  - 水2

  • Second Language Acquisition: Theory and Practice (2021academic year) Prophase  - その他

  • Media Literacy 1 (2020academic year) Third semester  - 木5,木6

  • Media Literacy 2 (2020academic year) Fourth semester  - 木5,木6

  • Applied Japanese (Reading A1) (2020academic year) 1st semester  - 月3,月4

  • Applied Japanese (Reading A2) (2020academic year) Second semester  - 月3,月4

  • Applied Japanese (Reading B1) (2020academic year) Third semester  - 火5,火6

  • Applied Japanese (Reading B2) (2020academic year) Fourth semester  - 火5,火6

  • Japanese (Reading A1) (2020academic year) 1st semester  - 月3,月4

  • Japanese (Reading A2) (2020academic year) Second semester  - 月3,月4

  • Japanese (Reading B1) (2020academic year) Third semester  - 火5,火6

  • Japanese (Reading B2) (2020academic year) Fourth semester  - 火5,火6

  • Methods for Teaching Japanese as a Foreign Language (2020academic year) 1st semester  - 火3,火4

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2020academic year) Third semester  - 水3,水4

  • Teaching Practices in Japanese Language Classroom 1 (2020academic year) Fourth semester  - 水3,水4

  • Japanese 1-1 (2020academic year) 1st semester  - 月1,月2,火1,火2,水1,水2,木1,木2

  • Japanese 1-1 (2020academic year) Third semester  - 火1,火2,水1,水2,木1,木2,金1,金2

  • Japanese 1-2 (2020academic year) Second semester  - 月1,月2,火1,火2,水1,水2,木1,木2

  • Japanese 1-2 (2020academic year) Fourth semester  - 火1,火2,水1,水2,木1,木2,金1,金2

  • Japanese A-1 (2020academic year) 1st semester  - 月3,月4

  • Japanese A-1 (2020academic year) Third semester  - 火5,火6

  • Japanese A-2 (2020academic year) Second semester  - 月3,月4

  • Japanese A-2 (2020academic year) Fourth semester  - 火5,火6

  • Second Language Acquisition (2020academic year) Second semester  - 火3,火4

▼display all