2021/11/30 更新

写真a

カウイー ニール ジエームズ
COWIE NEIL JAMES
COWIE NEIL
所属
全学教育・学生支援機構 教授
職名
教授
連絡先
メールアドレス
通称等の別名
Cowie
外部リンク

学位

  • Ed.d ( 2004年2月   Exeter University, UK )

  • M.Sc ( 1996年   Aston University, UK )

  • M.Sc ( 1987年   University of Oregon, USA )

  • B.Sc ( 1981年   Bristol University, UK )

研究キーワード

  • motivation

  • EFL

  • e-learning

  • motivation

  • EFL

  • digital technology

  • e-learning

研究分野

  • 人文・社会 / 外国語教育  / digital technology, video, e-learning, virtual reality, teacher development, micro-credentials

経歴

  • - 岡山大学言語教育センター 教授

    2004年4月

      詳細を見る

  • Professor, Department of Foreign Languages, Okayama University

    2004年 - 現在

      詳細を見る

所属学協会

  • Certified Member of the Association of Learning Technologists

    2021年3月

      詳細を見る

 

論文

  • An exploratory student-centred approach to immersive virtual reality: Reflections and future directions. 査読

    Mehrasa Alizadeh, Neil Cowie

    In Gregory, S., Warburton, S., & Schier, M. (Eds.) Back to the Future – ASCILITE ’21. Proceedings ASCILITE 2021 in Armidale.   131 - 136   2021年11月

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    researchmap

  • Mobile learning and socially constructed blended learning through the lens of Activity Theory. 査読

    Vickel Narayan, Thom Cochrane, Neil Cowie

    In Gregory, S., Warburton, S., & Schier, M. (Eds.) Back to the Future – ASCILITE ‘21. Proceedings ASCILITE 2021 in Armidale   166 - 171   2021年11月

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    researchmap

  • Making online videos more engaging for students

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention. English Language Education to Endure Changing Times: Facing the Reality of Society 5.0   93 - 94   2021年8月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    researchmap

  • The development of an Ecology of Resources for online English as a Foreign Language (EFL) teachers in a Japanese university during the COVID-19 pandemic 査読

    Neil Cowie

    IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation.   15   419 - 430   2021年5月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • Using design thinking as an approach to creative and communicative engagement in the English as a Foreign Language (EFL) classroom. 査読

    Tim Cleminson, Neil Cowie

    Journal of University Teaching & Learning Practice.   18 ( 4 )   2021年

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語  

    researchmap

  • The role of digital technology in MUN preparation and MUN events 査読

    Neil Cowie

    Model United Nations Simulations and English Lingua Franca: New Perspectives on Best Practices.   96 - 109   2021年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Teacher and student-created videos in English language teaching 招待 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    ELT Journal   2020年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Oxford University Press (OUP)  

    <title>Abstract</title>
    In this series, we explore technology-related themes and topics. The series aims to discuss and demystify what may be new areas for some readers and to consider their relevance for English language teachers.

    DOI: 10.1093/elt/ccaa054

    researchmap

  • Advice from the field: Tips for teaching online. 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    Kobe JALT Journal   2 ( 1 )   23 - 29   2020年

     詳細を見る

  • A collaborative design model to support hybrid learning environments during COVID-19. 査読

    Cochrane, T, Birt, J, Cowie, N

    ASCILITE’s First Virtual Conference. Proceedings ASCILITE 2020 in Armidale   84 ( 89 )   2020年

     詳細を見る

  • A mobile ecology of resources for Covid-19 learning. 査読

    Narayan, V, Cochrane, T, Cowie, N

    ASCILITE’s First Virtual Conference. Proceedings ASCILITE 2020 in Armidale   174 - 179   2020年

     詳細を見る

  • Making engaging online videos: What can higher education teachers learn from YouTubers? 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    ASCILITE’s First Virtual Conference. Proceedings ASCILITE 2020 in Armidale   71 - 77   2020年

     詳細を見る

  • Design Thinking and creative group engagement in the EFL classroom. 査読

    Tim Cleminson, Neil Cowie

    Proceedings of the Asian Conference on Language Learning. May 16th-18th, 2019. Toshi Center Hotel, Nagatacho, Tokyo, Japan   2019年

     詳細を見る

  • Model United Nations: Student and teacher views.

    Neil Cowie

    GEIC Working Papers I: Learners’ Profiles, Tsukuba (Japan), Research Forum on Global Education and International Communication   33 - 42   2019年

     詳細を見る

  • Enhancing student retention rates on open non-formal online language learning courses 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    Pacific Journal of Technology Enhanced Learning   1 ( 1 )   15 - 24   2019年

     詳細を見る

  • Learning English Through Digital Projects: A Japanese University Case Study 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    Osaka JALT Journal   2018年

     詳細を見る

  • Student transcription for reflective language learning 査読

    Neil Cowie

    English Language Teaching Journal (ELTJ)   72 ( 4 (1) )   435 - 444   2018年

     詳細を見る

  • Bridges between SLA research and classroom teaching: Implications from foreign language teaching in New Zealand primary and secondary schools.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    Proceedings of the Asian Conference on Education. October 19th-22nd, 2017. Art Centre Kobe, Kobe, Japan.   2017年

     詳細を見る

  • The use of rubrics for the assessment of digital products in language learning.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    In M. Iguchi & L. Yoffe (Eds.) Mobile learning in and out of the classroom: Balancing blended language learner training (pp. 12-17). Proceedings of The 42nd (2015) JACET Summer Seminar. The Japan Association of College English Teachers.   2016年

     詳細を見る

  • Assessment and e-learning: Current issues and future trends 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    The JALT CALL Journal   11 ( 3 )   271 - 281   2015年

     詳細を見る

  • Claire's case: Introducing e-learning into a Japanese university EFL class 査読

    Neil Cowie, Claire Uchida

    rEFLections (KMUTT Journal of Language Education)   ( 19 )   1 - 16   2015年

     詳細を見る

  • Take your pick: Out-of-class, blended language and Web 2.0 projects, and online. 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    The JALT CALL Journal   10 ( 3 )   273 - 286   2014年

     詳細を見る

  • It's never too late: An overview of e-learning 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    ELT Journal   67 ( 4 )   459 - 467   2013年

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Oxford University Press  

    The two authors observed lessons and interviewed teachers who are experts in e-learning in four different countries (Japan, New Zealand, Singapore, and the United Kingdom) in order to gain an overview of current e-learning practices in the teaching of foreign languages at university level. An analysis of lesson observations and interview transcriptions reveals a number of common trends and issues across institutions and contexts including the types of e-learning tools employed, teaching approaches, and levels of institutional support. A number of recommendations for teachers wishing to embrace e-learning are made, especially for those teachers who are, like the authors, relatively non-technical in their outlook. © The Author 2013. Published by Oxford University Press. All rights reserved.

    DOI: 10.1093/elt/cct037

    Scopus

    researchmap

  • Three tales of language teacher identity and student motivation 査読

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    JALT Journal   34 ( 2 )   2012年

     詳細を見る

  • Emotions that experienced English as a Foreign Language (EFL) teachers feel about their students, their colleagues and their work 査読

    Neil Cowie

    TEACHING AND TEACHER EDUCATION   27 ( 1 )   235 - 242   2011年1月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD  

    This study examines what contribution emotions make to the professional lives of experienced EFL teachers. Interviews with EFL teachers working in Tokyo universities revealed that the teachers had very positive feelings of emotional warmth regarding students, which they expressed through their identity as carers and moral guides. On the other hand, the teachers expressed their relationships with colleagues and institutions in much more negative emotional terms. Two implications for teacher development are suggested: the need for teachers to talk collaboratively about the emotional impact of teaching, and the need to discuss what the moral purpose of EFL teaching is. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.

    DOI: 10.1016/j.tate.2010.08.006

    Web of Science

    researchmap

  • Critical but neglected: EFL teachers's perspectives on learner motivation.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    In Identity, Motivation and Autonomy: Exploring the Links. G. Murray, A. Gao & T. Lamb   212 - 228   2011年

     詳細を見る

  • The dark side of motivation: Teachers’ perspectives on ‘unmotivation’.

    Keiko Sakui, Neil Cowie

    English Language Teaching Journal (ELTJ)   2011年

     詳細を見る

    記述言語:英語  

    researchmap

  • Observation.

    Neil Cowie

    In J. Heigham, J and R. Croker (Eds)Qualitative Research in Applied Linguistics.   165 - 181   2009年

     詳細を見る

  • “To Speak English Is Tedious”: Student Resistance in Japanese University Classrooms.

    Keiko Sakui, Neil Cowie

    In P. Kalaja, V. Menezes & A. Barcelos (eds.). Narratives of learning and teaching EFL.   98 - 110   2008年

     詳細を見る

  • Proceedings of the Okayama University/JALT Conference on Professional Development in Language Teaching, October 7-8, 2006

    Neil Cowie, edited, with Tony Brunelli, Naomi Fujishima

    Foreign Language Education Centre, Okayama University.   2007年

     詳細を見る

  • Gambaru: Japanese students’ learning persistence

    Neil Cowie

    In Community, Identity, Motivation: Proceedings of the JALT 2006 international conference on language teaching and learning. M. Swanson & K. Bradford Watts (Eds). Tokyo: JALT.   2007年

     詳細を見る

  • What do sports, learning Japanese, and teaching English have in common? Social-cultural learning theories, thats what.

    Neil Cowie

    JALT Journal   2006年

     詳細を見る

  • Exploring reasons why experienced EFL teachers stay positive and motivated.

    Neil Cowie

    Learning Learning. Newsletter of the JALT Learner Development Special Interest Group   2006年

     詳細を見る

  • What do Japanese university students feel about their learning experiences?

    Neil Cowie

    IATEFL Research SIG Newsletter   2005年

     詳細を見る

  • It's good to talk: Emoting in a Japanese university classroom.

    Neil Cowie

    In IATEFL 2005. Cardiff Conference Selections. B. Beaven (Ed). Canterbury, UK: IATEFL.   2005年

     詳細を見る

  • Saki's story.

    Neil Cowie

    Learning Learning. Newsletter of the JALT Learner Development SIG.   2005年

     詳細を見る

  • How do you feel? Research into student emotions in the language classroom.

    Neil Cowie

    Journal of the Faculty of Letters. Okayama University   2004年

     詳細を見る

  • The emotional lives of experienced EFL teachers.

    Neil Cowie

    Proceedings of the JALT 2003 international conference on language teaching and learning. M. Swanson & K. Hill (Eds). Tokyo: JALT   2004年

     詳細を見る

  • Strawberry picking in Japan: Management, leadership, and change in a national university.

    Neil Cowie

    In Curriculum, innovation, testing, and evaluation: Proceedings of the JALT CUE and TEVAL mini-conference, May 2002. Kyoto, Japan. A. Mackenzie & T. Newfield (Eds). Tokyo: JALT.   2003年

     詳細を見る

  • Exploring and defining teacher autonomy: A collaborative discussion.

    Neil Cowie, Barfield, A

    In Developing Autonomy: Proceedings of the JALT CUE 2001 Conference, Shizuoka, Japan. A. Mackenzie & E. McCafferty (Eds). Tokyo: JALT.   2002年

     詳細を見る

  • Dialoguing with novice academic writers.

    Neil Cowie

    Explorations in Teacher Education   2002年

     詳細を見る

  • CD by E-mail.

    Neil Cowie

    In 'Continuing cooperative development'. J. Edge (Ed.) Ann Arbor, MI: Michigan University Press.   2002年

     詳細を見る

  • Collaborative action research: Continuing the discussion.

    Neil Cowie, Burns, A, Cornwell, S, Nakamura, I, Ogane, E, Yokomizo, S

    Proceedings of the JALT 2001 international conference on language teaching and learning. M. Swanson, D. McMurray & K. Lane (Eds). Tokyo: JALT.   2002年

     詳細を見る

  • Tell me about your life: Narratives of English language teacher development.

    Neil Cowie

    In Developing Autonomy: Proceedings of the JALT CUE 2001 Conference, Shizuoka, Japan. A. Mackenzie & E. McCafferty (Eds). Tokyo: JALT.   2002年

     詳細を見る

  • Narratives of teacher development (translated into Japanese).

    Neil Cowie

    Saitama University Review   2001年

     詳細を見る

  • Tell me about your life: Narratives of English language teacher development.

    Neil Cowie

    Explorations in Teacher Education   2001年

     詳細を見る

  • An ‘it’s not quite action research but I'm getting there’ approach to teaching writing.

    Neil Cowie

    Case studies in action research. J. Edge (Ed). Alexandria, VA: TESOL.   2001年

     詳細を見る

  • 語学教師としての能力開発の物語:あなたの人生について話を聞かせてください

    Cowie Neil

    埼玉大学紀要   37 ( 2 )   179 - 186   2001年

     詳細を見る

    記述言語:日本語   出版者・発行元:埼玉大学教養学部  

    CiNii Article

    researchmap

  • Collaborative action research with L2 writers.

    Neil Cowie, Ashwell, T, Barfield, A, Milne, A, Nix, M, Zemach, D

    Proceedings of the JALT 2000 international conference on language teaching and learning. R. Long, K. Lane, M. Swanson, & G. van Troyer (Eds). Tokyo: JALT.   2001年

     詳細を見る

  • How the lessons of a case study of two good EFL writers can be recycled into the teaching of writing (translated into Japanese).

    Neil Cowie

    Saitama University Review   2000年

     詳細を見る

  • Responding to writing: Learning from action research.

    Neil Cowie, Ashwell, T, Barfield, A, Nix, M, Zemach, D

    Proceedings of the JALT 1999 international conference on language teaching and learning. D. Brooks, R. Long & J. Robbins (Eds). Tokyo: JALT.   2000年

     詳細を見る

  • ふたりの優れたEFLライターの事例研究を、ライティングの教授法にどのように活用できるか?

    Cowie Neil

    埼玉大学紀要   36 ( 2 )   145 - 152   2000年

     詳細を見る

    記述言語:日本語   出版者・発行元:埼玉大学教養学部  

    CiNii Article

    researchmap

  • テープによるコメント:アクション・リサーチを活用した英作文教授法の検討

    Cowie Neil

    埼玉大学紀要   35 ( 2 )   197 - 208   1999年

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:埼玉大学教養学部  

    CiNii Article

    researchmap

  • Special issue on action research.

    Neil Cowie, Ethel Ogane

    The Language Teacher   1999年

     詳細を見る

  • Comments on tape: An action research approach to teaching writing.

    Neil Cowie

    Saitama University Review   1999年

     詳細を見る

  • Practicing action research.

    Neil Cowie, Scott-Conley, L, Tubby, J, Hodge, R, Yokomizo, S

    Proceedings of the JALT 1998 international conference on language teaching and learning. A. Barfield et al (Eds). Tokyo: JALT.   1999年

     詳細を見る

  • Teacher development through peer mentoring.

    Neil Cowie, Fujimoto, D, Cornwell, S, Murphey, T, Wahl-Lachman, A

    Proceedings of the JALT 1997 international conference on language teaching and learning. B. Visgatis (Ed). Tokyo: JALT.   1998年

     詳細を見る

  • インタヴュ- 英国でなぜ労働党が勝利したか--日本の市民に示唆するもの

    Cowie Neil, 市橋 秀夫

    酪農事情   57 ( 679 )   6 - 12   1997年9月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   出版者・発行元:酪農事情社  

    CiNii Article

    researchmap

  • 相互啓発:同僚との協力で語学教員が得るプロとしての自己啓発

    Cowie Neil

    埼玉大学紀要   32 ( 1 )   121 - 141   1996年

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:埼玉大学教養学部  

    CiNii Article

    researchmap

▼全件表示

書籍等出版物

  • Get it down: A writing textbook for university students

    Cengage Learning  2009年 

     詳細を見る

講演・口頭発表等

  • Mobile learning and socially constructed blended learning through the lens of Activity Theory

    Vickel Narayan, Thom Cochrane, Neil Cowie et al

    Back to the Future – ASCILITE 2021 in Armidale, Australia  2021年11月30日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • An exploratory student-centred approach to immersive virtual reality: Reflections and future directions.

    Mehrasa Alizedah, Neil Cowie

    Back to the Future – ASCILITE 2021 in Armidale, Australia  2021年11月29日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Exploring VR: A student-centred approach

    Neil Cowie, Mehrasa Alizedah

    mLearn 2021 - 20th World Conference on Mobile, Blended and Seamless Learning. Tallin University, Estonia  2021年10月7日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Interactive online videos using Flipgrid.

    Neil Cowie

    Momotaro Forum, Okayama University  2021年9月10日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

    researchmap

  • Making online videos more engaging for students

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    Japan Association of College English Teachers (JACET) 60th Commemorative International Convention (online, 2021)  2021年8月28日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Engaging and active online presentations using Flipgrid videos

    Neil Cowie

    Active Learning Conference. Anglia Ruskin University, UK (online)  2021年7月21日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Micro-credentials: Surveying the landscape.

    Neil Cowie

    JALTCALL Online Conference.  2021年6月6日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Online assessment

    Neil Cowie

    Osaka JALT. Back to School  2021年5月9日 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Micro-credentials: Common features and challenges

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    SoTEL Symposium 2021 Auckland University of Technology, Auckland, New Zealand (online).  2021年2月19日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Making engaging online videos: What can higher education teachers learn from YouTubers?

    Neil Cowie

    ASCILITE’s First Virtual Conference. 2020 in Armidale, Australia.  2020年12月2日 

     詳細を見る

  • A collaborative design model to support hybrid learning environments during COVID-19.

    Neil Cowie, Thom Cochrane, James Birt

    ASCILITE’s First Virtual Conference. 2020 in Armidale, Australia.  2020年12月2日 

     詳細を見る

  • Online Teaching: Videos.

    Neil Cowie

    Okayama JALT Online Meeting  2020年9月19日 

     詳細を見る

  • Asynchronous Approaches to Emergency Remote Teaching.

    Neil Cowie, Jo Tomei, Neil McClelland, Gretchen Clark, Mathew Porter

    Online Teaching Japan Summer Sessions.  2020年8月26日 

     詳細を見る

  • How to make online videos engaging for language learners.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    JALTCALL Online Conference.  2020年6月7日 

     詳細を見る

  • Emergency online teaching: Making effective videos.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    Osaka JALT ‘Back to School’ Online Conference.  2020年5月24日 

     詳細を見る

  • Classroom to online learning: Linking motivation and goal theory

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    Topics in applied linguistics: Classroom-oriented research. Opole University, Opole, Poland.  2019年9月24日 

     詳細を見る

  • Paper and digital: Examining global issues through in-class poster presentations.

    Neil Cowie

    Topics in applied linguistics: Classroom-oriented research. Opole University, Opole, Poland.  2019年9月24日 

     詳細を見る

  • Motivation, goals and online language learning

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    JALTCALL Annual Conference. Aoyama Gakuin University, Tokyo, Japan.  2019年6月1日 

     詳細を見る

  • Design thinking and creative group engagement in the classroom.

    Neil Cowie, Tim Cleminson

    The Asian Conference on Language Learning. Toshi Centre Hotel, Tokyo, Japan.  2019年5月17日 

     詳細を見る

  • Enhancing student retention rates on open non-formal online language learning courses.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    SoTEL Symposium. Auckland University of Technology, Auckland, New Zealand.  2019年2月19日 

     詳細を見る

  • How do we keep motivating learners?: Using online platforms to teach language.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    SoTEL Symposium. Auckland University of Technology, Auckland, New Zealand.  2019年2月14日 

     詳細を見る

  • In-class poster creation: Four skills plus drawing!

    Neil Cowie

    21CLT Conference. Uruma, Okinawa, Japan.  2018年9月22日 

     詳細を見る

  • Using informal online platforms to teach language: What and How?

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    JALTCALL Annual Conference. Meijo University, Nagoya, Japan  2018年6月9日 

     詳細を見る

  • Bridges between SLA research and classroom teaching: Implications from foreign language teaching in New Zealand primary and secondary schools.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    The Asian Conference on Education. Art Centre Kobe, Kobe, Japan.  2017年10月22日 

     詳細を見る

  • EFL teacher learning in Japan: Joining a digital community of practice.

    Neil Cowie

    EUROCALL Annual Conference. Southampton University, Southampton, UK.  2017年8月23日 

     詳細を見る

  • Digital projects, digital literacy and language learning.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    JALTCALL Annual Conference. Matsuyama University, Matsuyama, Japan  2017年6月17日 

     詳細を見る

  • Rubrics, digital projects and assessment.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    JACET Kansai 2016 Spring Conference. Kyoto Notre Dame University, Kyoto, Japan.  2016年6月25日 

     詳細を見る

  • Assessment, technology and language learning in higher education: Issues and trends.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    JALTCall Annual Conference. Tamagawa Gakuen University, Tokyo, Japan.  2016年6月4日 

     詳細を見る

  • Web-authored products, rubrics and assessment

    Neil Cowie

    Assessment for learning and assessment of learning: Incommensurate paradigms or complementary perspectives? BAAL Testing, Evaluation and Assessment SIG. University of Reading, UK.  2016年3月16日 

     詳細を見る

  • The use of rubrics for the assessment of digital products in language learning

    Neil Cowie

    Annual Conference of the Australasian Society for Computers in Learning and Tertiary Education (ASCILITE 2015). Curtin University, Perth, Western Australia.  2015年11月30日 

     詳細を見る

  • The use of rubrics for the assessment of digital products in language learning.

    Neil Cowie, Keiko Sakui

    JACET Summer Seminar. Kusatsu, Gunma, Japan  2015年8月19日 

     詳細を見る

  • Language teaching and digital technology

    Neil Cowie

    The 6th Shikoku JALT Conference. Tokushima University, Tokushima, Japan.  2015年6月13日 

     詳細を見る

  • Resistance, identity and imagined communities amongst Japanese EFL students

    East Shikoku JALT  2009年 

     詳細を見る

  • Beyond motivation: Exploring group dynamics, investment and resistance in Japanese EFL students

    Third JALT Joint Tokyo Conference  2008年 

     詳細を見る

  • Emotions and Teacher Motivation

    Hiroshima JALT  2008年 

     詳細を見る

  • Beyond motivation: Resistance and group dynamics in Japanese EFL students

    Okayama JALT  2008年 

     詳細を見る

  • Student resistance, identity and imagined communities

    Asian EFL Conference  2008年 

     詳細を見る

  • Future identity and imagined communities

    FLEC Public Lecture Series  2008年 

     詳細を見る

  • Student resistance in Japanese universities: What, Who, How, and Why?

    Kyoto JALT  2007年 

     詳細を見る

  • EFL teachers’ perceptions of student resistance and learner autonomy

    ILA International Conference. Chiba, Japan.  2007年 

     詳細を見る

  • Teacher emotions

    FLEC Teachers 'My Share'  2006年 

     詳細を見る

  • Gambaru: Japanese students' learning persistence

    Jalt National Conference  2006年 

     詳細を見る

  • Exploring reasons why experienced EFL teachers stay positive and motivated

    JALT Learner Development Special Interest Group Annual Conference  2006年 

     詳細を見る

  • What can we learn from graduate and post-graduate study?

    Physics Initiative Post-graduate presentation day.  2006年 

     詳細を見る

  • Investigating student emotions in EFL classrooms

    JALT Annual International Conference  2005年 

     詳細を見る

  • Investigating student emotions in EFL classrooms

    Okayama JALT  2005年 

     詳細を見る

  • It's good to talk: Emoting in a Japanese classroom

    IATEFL International Annual Conference  2005年 

     詳細を見る

  • Extensive reading: Between the covers

    Okayama University FLEC. My Share Workshop  2005年 

     詳細を見る

  • Approaches to listening

    Okayama University FLEC My Share Teacher DevelopmentGroup  2004年 

     詳細を見る

  • Hong Kong University of Science and Technology Teacher Development Seminar

    Cooperative Development Workshop  2004年 

     詳細を見る

  • Investigating student emotions in the classroom

    Kyoto JALT Chapter Annual Conference  2004年 

     詳細を見る

  • The emotional lives of experienced EFL teachers.

    Keeping current in language education: JALT 2003 international conference on language teaching and learning.  2003年 

     詳細を見る

  • Collaborative action research: Continuing the discussion.

    JALT 2001 international conference on language teaching and learning.  2001年 

     詳細を見る

  • Narratives of teacher development

    Exeter University Post Graduate Educational Conference  2001年 

     詳細を見る

  • Exploring and defining teacher autonomy: A collaborative discussion.

    Developing Autonomy: JALT CUE 2001 Conference  2001年 

     詳細を見る

  • Tell me about your life: Narratives of English language teacher development.

    Developing Autonomy: JALT CUE 2001 Conference,  2001年 

     詳細を見る

  • Collaborative action research with L2 writers.

    JALT 2000 international conference on language teaching and learning.  2000年 

     詳細を見る

  • Responding to writing: Learning from action research.

    JALT 1999 international conference on language teaching and learning.  1999年 

     詳細を見る

  • Practicing action research.

    JALT 1998 international conference on language teaching and learning.  1998年 

     詳細を見る

▼全件表示

受賞

  • 岡山大学ティーチング・アワード

    2019年9月   岡山大学  

     詳細を見る

 

担当授業科目

  • 上級英語 (2021年度) 第3学期  - 月7~8

  • 上級英語 (2021年度) 第4学期  - 月7~8

  • 上級英語 (2021年度) 第4学期  - 月3~4

  • 上級英語-1 (2021年度) 第1学期  - 火3~4

  • 上級英語-1 (2021年度) 第3学期  - 木7~8

  • 上級英語-2 (2021年度) 第2学期  - 火3~4

  • 上級英語-2 (2021年度) 第4学期  - 木7~8

  • 科学英語 (2021年度) 前期  - 金3,金4

  • 総合英語1-1 (2021年度) 第3学期  - 火7~8

  • 総合英語1-2 (2021年度) 第4学期  - 火7~8

  • 総合英語4-1 (2021年度) 第3学期  - 火7~8

  • 総合英語4-2 (2021年度) 第4学期  - 火7~8

  • 総合英語5(プレゼンテーション)-1 (2021年度) 第3学期  - 金7~8

  • 総合英語5(プレゼンテーション)-2 (2021年度) 第4学期  - 金7~8

  • 総合英語5(リスニング)-1 (2021年度) 第3学期  - 金7~8

  • 総合英語5(リスニング)-2 (2021年度) 第4学期  - 金7~8

  • 英語コミュニケーション1-1 (2021年度) 第3学期  - 火7~8

  • 英語コミュニケーション1-2 (2021年度) 第4学期  - 火7~8

  • 英語コミュニケーション5-1 (2021年度) 第3学期  - 金7~8

  • 英語コミュニケーション5-2 (2021年度) 第4学期  - 金7~8

  • 英語(スピーキング)-1 (2021年度) 第3学期  - 月5

  • 英語(スピーキング)-2 (2021年度) 第4学期  - 月5

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第1学期  - 木1

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第3学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第3学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第3学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第1学期  - 木4

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第1学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-1 (2021年度) 第1学期  - 木2

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第2学期  - 木1

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第4学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第4学期  - 木5

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第4学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第2学期  - 木4

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第2学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-2 (2021年度) 第2学期  - 木2

  • Digital technology for teaching and lean (2021年度) 前期  - 木2

  • Discussion in English Current news Japan (2021年度) 前期  - 火3

  • Writing with discussion (2021年度) 前期  - 金3

  • 上級英語 (2020年度) 第3学期  - 月7,月8

  • 上級英語 (2020年度) 第4学期  - 月7,月8

  • 上級英語-1 (2020年度) 第1学期  - 火7,火8

  • 上級英語-1 (2020年度) 第3学期  - 木7,木8

  • 上級英語-2 (2020年度) 第2学期  - 火7,火8

  • 上級英語-2 (2020年度) 第4学期  - 木7,木8

  • 総合英語5(プレゼンテーション)-1 (2020年度) 第3学期  - 火7,火8

  • 総合英語5(プレゼンテーション)-2 (2020年度) 第4学期  - 火7,火8

  • 総合英語5(リスニング)-1 (2020年度) 第3学期  - 火7,火8

  • 総合英語5(リスニング)-2 (2020年度) 第4学期  - 火7,火8

  • 英語コミュニケーション5-1 (2020年度) 第3学期  - 火7,火8

  • 英語コミュニケーション5-2 (2020年度) 第4学期  - 火7,火8

  • 英語(オラコン)-1 (2020年度) 第3学期  - 火7,火8

  • 英語(オラコン)-2 (2020年度) 第4学期  - 火7,火8

  • 英語(スピーキング)-1 (2020年度) 第1学期  - 月5

  • 英語(スピーキング)-1 (2020年度) 第3学期  - 月2

  • 英語(スピーキング)-1 (2020年度) 第3学期  - 月1

  • 英語(スピーキング)-1 (2020年度) 第1学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-2 (2020年度) 第2学期  - 月5

  • 英語(スピーキング)-2 (2020年度) 第2学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-2 (2020年度) 第4学期  - 月1

  • 英語(スピーキング)-2 (2020年度) 第4学期  - 月2

  • 英語(ライティング)-1 (2020年度) 第1学期  - 木1

  • 英語(ライティング)-1 (2020年度) 第3学期  - 木6

  • 英語(ライティング)-1 (2020年度) 第3学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-1 (2020年度) 第1学期  - 木2

  • 英語(ライティング)-2 (2020年度) 第2学期  - 木1

  • 英語(ライティング)-2 (2020年度) 第2学期  - 木2

  • 英語(ライティング)-2 (2020年度) 第4学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-2 (2020年度) 第4学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-1 (2020年度) 第1学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-1 (2020年度) 第1学期  - 木4

  • 英語(リスニング)-2 (2020年度) 第2学期  - 木3

  • 英語(リスニング)-2 (2020年度) 第2学期  - 木4

  • 英語(検定)-1 (2020年度) 第3学期  - 火7,火8

  • 英語(検定)-2 (2020年度) 第4学期  - 火7,火8

  • 英語(S&L)-1 (2020年度) 第1学期  - 火1,火2

  • 英語(S&L)-2 (2020年度) 第2学期  - 火1,火2

  • Academic thesis writing in English (2020年度) 後期  - 火3

  • Discussion in English Current news Japan (2020年度) 後期  - 火3

  • Writing with discussion (2020年度) 後期  - 火2

▼全件表示