2024/12/26 更新

写真a

プシーナ アレクシ ルイス
PUSINA ALEXIS LOUIS
Pusina Alexis
所属
教育推進機構 講師(特任)
職名
講師(特任)
連絡先
メールアドレス
外部リンク

学歴

  • サンフランシスコ大学   教育学部   国際・多文化教育

    - 2003年12月

      詳細を見る

    国名: アメリカ合衆国

    備考: 文学修士

    researchmap

  • カリフォルニア州立大学チコ   行動社会科学部   民族学と社会学

    - 1992年12月

      詳細を見る

    国名: アメリカ合衆国

    備考: 文学士

    researchmap

経歴

  • 岡山大学   教育推進機構   教育推進機構   講師特任

    2024年4月 - 現在

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

  • 金沢工業大学   外国語学部   エッセンシャルイングリッシュセンター   助教授

    2022年4月 - 2024年3月

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

  • 東京国際大学   言語コミュニケーション学部   グローバル教育研究所   講師

    2016年4月 - 2021年8月

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

  • 玉川学園   高校   講師

    2012年4月 - 2014年3月

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

  • ノートルダム清心女子大学   文学部   英語言語文学科   講師

    2009年4月 - 2012年3月

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

  • 玉川学園   小学校   教師

    2004年4月 - 2009年3月

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

▼全件表示

 

論文

  • A Case Study Inquiry into the Efficacy of Four East Asian EAP Writing Programmes: Presenting the Emergent Themes

    Joseph P. Vitta, Dayna Jost, Alexis Pusina

    RELC Journal   50 ( 1 )   71 - 85   2019年4月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    Within English for Academic Purposes (EAP), writing instruction has often been of primary interest with a focus on curricula design and implementation. This especially holds true in East Asia where many universities operate EAP writing programmes. This study is located within this region, taking an inquiry stance in a small-scale case study of four EAP writing programmes. Through practitioner-as-researcher reflections and triangulating interviews from fellow colleagues within this professional context, we add to this discussion by uncovering three interrelated and hierarchical themes that have emerged from our data. At the university and inter-department organizational level, our data points to the need for universities housing these programmes to create a culture of collaboration where relevant academic expertise can directly inform the classroom (EAP writing) instruction. At the departmental level, our data suggests that standardization, especially in relation to intra-department testing, assignments, etc. is beneficial. Finally, at the classroom level, we posit, through the observations in the inquiry, that certain teaching methods are associated with different levels of proficiency. Teacher-led frameworks are more observed and suitable among lower proficiency language learners. Conversely, higher proficiency students expect and are better served by task-based or student-led approaches.

    DOI: 10.1177/0033688217730145

    Scopus

    researchmap

  • Explaining the effectiveness of the contrast culture method for managing interpersonal interactions across cultures

    Hiroyoshi Hiratsuka, Hanako Suzuki, Alexis Pusina

    Journal of International Students   6 ( 1 )   73 - 92   2016年

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    One of the current challenges in the field of intercultural education comes from the limited availability of training efficacy studies. The present study focused on explaining the effectiveness of the Contrast Culture Method (CCM) as an intercultural education method for managing interpersonal interactions across cultures between graduate international students and their local counterparts in an academic program in Japan. By incorporating a qualitative methodology through the grounded theory, the study explained a context of domestic interpersonal relations across cultures in Japan. The result showed CCM’s effectiveness based on respondents’ reflective accounts, and supported the ideas suggested by the original study. The article concludes with future directions for research and application of CCM.

    Scopus

    researchmap

MISC

  • Student Voices as Nouveau Committee Work: Providing a Platform and Safe Community for the Realization of Inspired Student-led Projects

    Brandon Bigelow, Alexis Pusina

    The IAFOR International Conference on Education – Hawaii 2021 Official Conference Proceedings   2021年3月

     詳細を見る

    出版者・発行元:The International Academic Forum(IAFOR)  

    DOI: 10.22492/issn.2189-1036.2021.6

    researchmap

講演・口頭発表等

  • About the Contrast Culture Method (CCM) - SIETAR SIG

    Fujimoto, D., Gillis-Furutaka, A., Kanemura, Y., Kim. M., Lilley, D., Pusina, A., Rakhshandehroo, M.

    SEITAR Japan 2024 - Annual Conference  2024年12月8日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Simple Activities to Cultivate Classroom Community

    Alexis Pusina

    JALT Fukui - My Share event  2023年5月23日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Exploring International Dating using the Contrast Culture Method

    Fujimoto, D., Lilley, D., Kim, M., Pusina, A.

    JALT PanSIG (Kyoto)  2023年5月13日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

    researchmap

  • CLIL and the Japanese American Internment Experience

    Alexis Pusina

    JALT Annual Conference (Fukuoka)  2022年11月12日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Immigration, Acculturation, Discrimination: The Japanese American Internment Experience 招待

    Alexis Pusina

    Okayama University, Special Public Lecture Series, virtual live presentation  2021年11月8日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

    researchmap

  • Student voices as nouveau committee work: Providing a platform and safe community for the realization of inspired student-led projects

    Bigelow, B., Pusina, A.

    IAFOR International Conference on Education - Hawaii 2021, online video recorded presentation  2021年1月6日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Community Transitions and Revival: Beyond the Japanese American Internment Experience

    Imamura, B., Mori, C., Pusina, A. L., Pusina, A. N., Tomanik, A.

    Campus Common Read, virtual live presentation, California State University, San Marcos  2020年11月13日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    researchmap

  • The struggle for justice and equality: African American perspectives and analysis of recent social unrest in the US and worldwide

    Bigelow, B., Brown, I., Howell, J., Ferguson, R., Pusina, A., Roth, S.

    Virtual live presentation, Tokyo International University  2020年7月15日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

    researchmap

  • Community transitions and revival: The Japanese American internment experience

    Bigelow, B., Imamura, B., Pusina, A.

    Notre Dame Seishin University International Communication and Community Development Conference  2019年11月16日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Cultivating classroom community

    Borgstrom, S., Maxwell, J., Pusina, A.

    Notre Dame Seishin University International Communication and Community Development Conference  2019年11月16日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Creating a positive atmosphere through classroom community building

    Alexis Pusina

    Korea TESOL International Conference (Seoul)  2019年10月12日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Parental choices in education: An intercultural awareness approach

    Fujimoto, D., Kim, M., Pusina, A., Saki, M.

    Korea TESOL International Conference (Seoul)  2019年10月12日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Why do you act that way? Intercultural awareness

    Fernandes, E., Fujimoto, D., Gillis-Furutaka, A., Kim, M., Lilley, D., Pusina, A., Simpson, A.

    JALT Annual Conference (Shizuoka)  2018年11月24日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • ELF vs. EFL: Changing dynamics in Japanese higher education

    Alexis Pusina

    Korea TESOL International Conference (Seoul)  2018年10月13日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Engaging disempowered students and classroom management techniques

    Alexis Pusina

    Korea TESOL International Conference (Seoul)  2017年10月21日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Process based approach to teaching academic writing

    Alexis Pusina

    Nakasendo JALT Conference (Urawa)  2017年7月2日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Reflections: Academic Writing Programs in the Japanese and Korean EFL Contexts

    Pusina, A., Vitta, J.

    Korea TESOL International Conference (Seoul)  2016年10月15日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Social justice and critical consciousness in the university EFL classroom

    Alexis Pusina

    Okayama JALT chapter meeting  2011年5月15日 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

▼全件表示

 

担当授業科目

  • 上級英語(AC2) (2024年度) 第3学期  - 月3~4

  • 上級英語(GC) (2024年度) 第3学期  - 月7~8

  • 上級英語(GC) (2024年度) 第4学期  - 月3~4

  • 上級英語(IGS) (2024年度) 第4学期  - 月7~8

  • 英語コミュニケーション4-1 (2024年度) 第3学期  - 火3~4

  • 英語コミュニケーション4-1 (2024年度) 第3学期  - 金3~4

  • 英語コミュニケーション4-2 (2024年度) 第4学期  - 火3~4

  • 英語コミュニケーション4-2 (2024年度) 第4学期  - 金3~4

  • 英語(スピーキング)-1 (2024年度) 第1学期  - 月1

  • 英語(スピーキング)-1 (2024年度) 第3学期  - 月2

  • 英語(スピーキング)-1 (2024年度) 第3学期  - 月1

  • 英語(スピーキング)-1 (2024年度) 第1学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-1 (2024年度) 第1学期  - 月5

  • 英語(スピーキング)-2 (2024年度) 第2学期  - 月1

  • 英語(スピーキング)-2 (2024年度) 第4学期  - 月2

  • 英語(スピーキング)-2 (2024年度) 第4学期  - 月1

  • 英語(スピーキング)-2 (2024年度) 第2学期  - 月6

  • 英語(スピーキング)-2 (2024年度) 第2学期  - 月5

  • 英語(ライティング)-1 (2024年度) 第1学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-1 (2024年度) 第3学期  - 木4

  • 英語(ライティング)-1 (2024年度) 第3学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-1 (2024年度) 第1学期  - 木4

  • 英語(ライティング)-2 (2024年度) 第2学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-2 (2024年度) 第4学期  - 木4

  • 英語(ライティング)-2 (2024年度) 第4学期  - 木3

  • 英語(ライティング)-2 (2024年度) 第2学期  - 木4

  • 英語(リスニング)-1 (2024年度) 第1学期  - 木1

  • 英語(リスニング)-1 (2024年度) 第3学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-1 (2024年度) 第3学期  - 木5

  • 英語(リスニング)-1 (2024年度) 第1学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-1 (2024年度) 第1学期  - 木2

  • 英語(リスニング)-2 (2024年度) 第2学期  - 木1

  • 英語(リスニング)-2 (2024年度) 第4学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-2 (2024年度) 第4学期  - 木5

  • 英語(リスニング)-2 (2024年度) 第2学期  - 木6

  • 英語(リスニング)-2 (2024年度) 第2学期  - 木2

  • 英語(総合)-1 (2024年度) 第1学期  - 火1~2

  • 英語(総合)-1 (2024年度) 第3学期  - 金3~4

  • 英語(総合)-1 (2024年度) 第3学期  - 火3~4

  • 英語(総合)-1 (2024年度) 第1学期  - 火5~6

  • 英語(総合)-1 (2024年度) 第1学期  - 火3~4

  • 英語(総合)-2 (2024年度) 第2学期  - 火1~2

  • 英語(総合)-2 (2024年度) 第4学期  - 金3~4

  • 英語(総合)-2 (2024年度) 第4学期  - 火3~4

  • 英語(総合)-2 (2024年度) 第2学期  - 火5~6

  • 英語(総合)-2 (2024年度) 第2学期  - 火3~4

  • 英語(S&L)-1 (2024年度) 第3学期  - 金5~6

  • 英語(S&L)-2 (2024年度) 第4学期  - 金5~6

▼全件表示