Evaluation for Visual FunctionEvaluation for Visual Function of Children with Disabilities 2019.04 

Photograph

Name

MIYAZAKI Yoshio

Affiliation

Graduate School of Education

Title

Associate Professor

Sex

male

Laboratory address

3-1-1 Tsushima-naka, Kita-ku, Okayama

Laboratory telephone number

+81-22-251-7715

Laboratory FAX number

+81-22-251-7715

E-mail address

E-mail address

Research areas, keyword

special needs education

Research Subject 【 display / non-display

  • Subject:Evaluation for Visual Function of Children with Disabilities

    Object:

 
 

Research Achievement (Published Thesis) 【 display / non-display

  • Subject:知的障害児の教育的機能評価に関する文献研究

    Language:Japanese

    Kind of Publishing:Bulletin of University, Institute, etc

    Journal name:研究収録 (171) (p.47 - 53)

    Publish date:2019.07

    Author:MIYAZAKI Yoshio

    Co-writerThe simple work

  • Subject:筑波大学特別支援教育研究センター・附属特別支援学校5校の連携による特別支援教育 教材・指導法データベース

    Language:Japanese

    Kind of Publishing:Academic Journal

    Journal name:視覚障害教育ブックレット (31)

    Publish date:2016.07

    Author:宮﨑善郎,宮本信也

    Co-writerThe multiple authorship

  • Subject:特別支援教育教材・指導法データベース -特別支援教育研究センター・附属特別支援学校5校連携活動の一環として-

    Language:Japanese

    Kind of Publishing:Academic Journal

    Journal name:聴覚障害 , vol.71 (765) (p.22 - 30)

    Publish date:2016.05

    Author:宮﨑善郎,宮本信也

    Co-writerThe multiple authorship

  • Subject:特別支援教育におけるICT機器を活用 した教材についての研究

    Language:Japanese

    Kind of Publishing:Bulletin of University, Institute, etc

    Journal name:特別支援教育研究 , vol.10 (p.85 - 93)

    Publish date:2016.03

    Author:白石利夫, 根本文雄, 當眞正太, 石飛了一, 宮﨑善郎, 青山妙子, 小田奈都三, 上出照仁, 古山貴仁, 齋藤豊, 新洋子, 杉林寛仁, 田村裕子, 山浦和久, 吉沢祥子, 類瀬健二, 奥田裕幸

    Co-writerThe multiple authorship

  • Subject:視覚認知機能に難しさのある肢体不自由児の算数・数学科の指導―視覚特別支援学校から整理した指導方針の検証II 量と測定領域―

    Language:Japanese

    Kind of Publishing:Bulletin of University, Institute, etc

    Journal name:特別支援教育研究 , vol.9 (p.9 - 20)

    Publish date:2015.03

    Author:岡本義治,佐藤孝二, 田丸秋穂, 宮﨑善郎

    Co-writerThe multiple authorship

display all >>